V roce 1919 píše časopis Aviatika o nutnosti zřízení poštovní letecké dopravy.Zatím však k tomu nebyly podmínky.Přesto však proběhly dlouhé diskuse,jehož rozhodnutí byla zavedena letecká přeprava.Ve stejném roce vznikl závod AERO a už v roce 1921 stál v dílně celodřevěný jednomotorový dvouplošník,nesoucí označení AERO A-8.V trupu byla malá kabina pro 4 cestující,pilot seděl v otevřeném prostoru.
Aero stálo na svém prvním letišti ve Kbelích,nikdo však netušil,že to je zároveň také jeho poslední.Pilot Rudolf Valenta vjel na na travnatou rozjezdovou dráhu.Motor se roztočil na plné obrátky a letadlo se odlepilo od země.Vzápětí se však letoun naklonil na levé křídlo a dopadl na kanceláře leteckých dílen.Pilot byl převezen do nemocnice s těžkým zraněním.
Čas ubíhal.
Ve Kbelích začaly přistávat dvouplošníky Francouzko-Rumunské společnosti na prvidelné lince Paříž-Praha-Varšava.Čeští pracovníci a konstruktéři na cizí letdla jen závistivě koukali.
Prototyp Aero A-10 stál na Kbelském letišti už v roce 1922.Měl stejnou výbavu jako jeho mladší "bráška".Vítr vál od Hangáru a bylo nutné startovat proti němu.Pilot otočil stoj,přidal plyn.Letoun vzlétl do vzduchu.Stoupal a až dosáhl bezbečné výšky,udělal okruh nad letištěm.Bezbečně přistál a odroloval k hangáru.
Každý se tešil na zavedení pravidelných letů.V roce 1923 vznikly ČESKOSLOVENSKÉ AEROLINIE(ČSA).Cena linky PRAHA-BRATISLAVA byla 160 KČS..28.října roku 1923 se měl uskutečnit první let.
9:00-Byla mlha.Očekáván přílet letecké štavety z Košic
??:??-Mechanici obrátili letadlo proti větru.Letadlo se odlepilo a pilot zamával křídly a nabral směr.Pilot ale musel nouzově přistát.Tehdy to nebylo žádné neštěstí.Přistávalo se na kterékoliv rovné louce nebo v na Poli.Neúspěch vyvolal další vlnu debat.Následujícího dne bylo vše připraveno na druhý pokus.
Ze šedavé oblohy padal drobné kapky deště.
Je 29.říjen 1923
Motor zaburácel a letadlo znovu vzlétlo.
Po zhoupnutí nad českomoravskou vrchovinou letoun bezbečně řistál na bratislavském letišti.
Československá letecká doprava byla zahájena
Aero stálo na svém prvním letišti ve Kbelích,nikdo však netušil,že to je zároveň také jeho poslední.Pilot Rudolf Valenta vjel na na travnatou rozjezdovou dráhu.Motor se roztočil na plné obrátky a letadlo se odlepilo od země.Vzápětí se však letoun naklonil na levé křídlo a dopadl na kanceláře leteckých dílen.Pilot byl převezen do nemocnice s těžkým zraněním.
Čas ubíhal.
Ve Kbelích začaly přistávat dvouplošníky Francouzko-Rumunské společnosti na prvidelné lince Paříž-Praha-Varšava.Čeští pracovníci a konstruktéři na cizí letdla jen závistivě koukali.
Prototyp Aero A-10 stál na Kbelském letišti už v roce 1922.Měl stejnou výbavu jako jeho mladší "bráška".Vítr vál od Hangáru a bylo nutné startovat proti němu.Pilot otočil stoj,přidal plyn.Letoun vzlétl do vzduchu.Stoupal a až dosáhl bezbečné výšky,udělal okruh nad letištěm.Bezbečně přistál a odroloval k hangáru.
Každý se tešil na zavedení pravidelných letů.V roce 1923 vznikly ČESKOSLOVENSKÉ AEROLINIE(ČSA).Cena linky PRAHA-BRATISLAVA byla 160 KČS..28.října roku 1923 se měl uskutečnit první let.
9:00-Byla mlha.Očekáván přílet letecké štavety z Košic
??:??-Mechanici obrátili letadlo proti větru.Letadlo se odlepilo a pilot zamával křídly a nabral směr.Pilot ale musel nouzově přistát.Tehdy to nebylo žádné neštěstí.Přistávalo se na kterékoliv rovné louce nebo v na Poli.Neúspěch vyvolal další vlnu debat.Následujícího dne bylo vše připraveno na druhý pokus.
Ze šedavé oblohy padal drobné kapky deště.
Je 29.říjen 1923
Motor zaburácel a letadlo znovu vzlétlo.
Po zhoupnutí nad českomoravskou vrchovinou letoun bezbečně řistál na bratislavském letišti.
Československá letecká doprava byla zahájena
Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý den psal jste mi na mé stránky jestli bych jsem vám tam nedal odkaz-http://www.rcmodely.estranky.cz/
Mě je 13 let.Možná jsme stejne starý?
David
(David, 30. 1. 2008 13:59)