Let 410 Turbolet
1. 8. 2007
Dvoumotorový hornoplošník o délce 13,6 m,výšce 5,5 m a rozpětím křídel 17 m se narodil v leteckých závodech LET KUNIVICE jako letadlo pro dopravu malého počtu cestujících do oblastí,kde by se doprava velkými stroji nevyplatila.Jako první začal plnit své povinnosti na vnitrostátních linkách společnosti SlovAir.
Umístění křídel do horní části trupu je důležité předevšímpro pohodlnější a snadný nástup a výstup cestujících na menších letištíchLetadlo může díky nízkému tříkolovému podvozku takřka "sedět" na zemi,aniž by to zbůsobilo potíže při Instalaci motorů.Jsou totiž ve svých gondolách zavěšeny na křídlech tak vysoko,že vrtule namohou zasáhnout ani při menší terénní nerovnosti.
Šířka kabiny umožnuje přepravu rozměrnějších nákladů až do váhy 1 800 kg.Při instalaci pohodlných křesel se v letadle přepraví až sedmnáct cestujících.V pilotní kabině je místo pro dva piloty.
Turbolet doletí cestovní rychlostí 200 km/h do vzdálenosti 1000 km.Pro start a přistání potřebuje dráhu o délce kolem 230 m.
Turbolety se staly jedni z nejúspěšnějších letadel ČR. Létají jakv Evropě(např.Elba Fly),V Asii(Aeroflot), i v Americe a Africe,Pár i v Austrálii
Umístění křídel do horní části trupu je důležité předevšímpro pohodlnější a snadný nástup a výstup cestujících na menších letištíchLetadlo může díky nízkému tříkolovému podvozku takřka "sedět" na zemi,aniž by to zbůsobilo potíže při Instalaci motorů.Jsou totiž ve svých gondolách zavěšeny na křídlech tak vysoko,že vrtule namohou zasáhnout ani při menší terénní nerovnosti.
Šířka kabiny umožnuje přepravu rozměrnějších nákladů až do váhy 1 800 kg.Při instalaci pohodlných křesel se v letadle přepraví až sedmnáct cestujících.V pilotní kabině je místo pro dva piloty.
Turbolet doletí cestovní rychlostí 200 km/h do vzdálenosti 1000 km.Pro start a přistání potřebuje dráhu o délce kolem 230 m.
Turbolety se staly jedni z nejúspěšnějších letadel ČR. Létají jakv Evropě(např.Elba Fly),V Asii(Aeroflot), i v Americe a Africe,Pár i v Austrálii